آشنایی با ناصر کاتوزیان

     در ادامه مطلب زندگینامه مختصری از ناصر کاتوزیان درج شده است

  

 به گزارش خبرنگارمهر، زندگینامه خود نوشت ( اتوبیوگرافی ) دکتر ناصرکاتوزیان در328 صفحه ، شمارگان 3هزار نسخه و با بهای 4250 تومان از سوی شرکت سهامی انتشار به چاپ رسیده و به زودی در بازار کتاب توزیع خواهد شد .
این کتاب در سه فصل تنظیم شده است : دوران کودکی و نوجوانی ، دوران قضاوت ، دوران دانشگاهی ، فصل سوم از این کتاب خود شامل 4 بخش است شامل  پیش از انقلاب ، پس از انقلاب ، دوران انفصال و عزلت و بازگست به دانشگاه .
 
به گزارش مهر ، پیش از این به مناسبت بزرگداشت دکتر ناصر کاتوزیان، زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی وی از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در 320 صفحه شامل گفتگو با دکتر کاتوزیان و چند مقاله درباره شان و منزلت استاد منتشر شده بود . 

آشنایی با دکتر ناصر کاتوزیان

استاد ناصر کاتوزیان در سال 1306 در محله دردار تهران به دنیا آمد، دوران ابتدایى را در دبستان اقبال در خیابان شهباز به اتمام رساند و دوران دبیرستان را در دبیرستان علمیه طى کرد .

دررشته ادبى در ایران شاگرد اول شد و موفق به دریافت مدال درجه دوعلمى براى اولین بار در ایران مى شود. او با انتخاب رشته حقوق تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه مى دهد و در حقوق  موفق به کسب مدال درجه یک علمى این رشته مى شود .
او در رشته حقوق تا مقطع دکترا با عنوان شاگرد اول فارغ التحصیل مى شود و رساله اش را درسال 1339 باعنوان وصیت به پایان مى رساند و به  دفعات  متعدد به  کشورهاى فرانسه و انگلیس و آمریکا  سفر مى کند . دکتر ناصر کاتوزیان  اولین دانشجوى ایرانى است که موفق به اخذ مدرک دکتراى حقوق در ایران و دانشگاه تهران شده است .
ازدکترناصرکاتوزیان تاکنون 43 جلد تالیف و تحقیق منتشرشده است که حجم برخی ازآنها به 900 صفحه مى رسد مهمترین آنها عبارتند از: " عدالت قضایى ، گامى به سوى عدالت ، مقدمه علم حقوق ، فلسفه حقوق ، حقوق مدنى ، نظریه عمومى حقوق ، کلیات حقوق ، فرهنگ کاتوزیان ، تاریخ انقلاب مشروطه ایران، آزادى اندیشه و بیان " به جز این اولین قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران نیز توسط دکتر کاتوزیان تدوین شده است .


نظرات 2 + ارسال نظر
حقوقدان سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:22 ب.ظ

وبلاگ شما بد نیست امیدوارم مطالبش بیشتر بشه

اسماعیل توانا پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:10 ب.ظ

باسلام وخسته نباشی وبلاگ خیلی خوب است مهدی اگه دوست داشته باشید من میتوانم به شما کمک کنم قربان شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد